27 Temmuz 2014 Pazar

Yulaf Kepekli Mücver

NefisYemekTarifleri-CwEZBJBU3

Kaç Kişilik: 4-6 kişilik

Hazırlama Süresi: 15dk

Pişirme Süresi: 5dk



Malzemeler

  • 1 büyük beyaz kabak (Benim kabağım bahçe kabağıydı haliyle baya büyüktü) Markettekilerin 4 tanesine denk geliyor olabilir.
  • 2 adet yumurta
  • 1 demet dereotu
  • 1 demet maydanoz
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 1 tatlı kaşığı kadar tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 buçuk tatlı kaşığı kadar pul biber
  • 2 tatlı kaşığı nane ( Ben yaş nanem olmadığı için bu kadar çok koydum dilerseniz siz yaş nane kullanıp hiç koymaya bilirsiniz.)
  • Yulaf kepeği. (Yarı kepekli un, yarı yulaf da kullanabilirsiniz.)


Hazırlanışı

Ben yeşillik ve soğanı minik minik sevdiğim için rondoyu kullandım. İlk olarak kabağı büyük rende ağzında rendeliyoruz. Daha sonra yeşillikler ve soğanı ekliyoruz, elimizle iyice birbirine yedirdikten sonra baharatları ekliyoruz. Yulaf kepeğini bozadan biraz daha koyu bir kıvam elde edinceye kadar ekledikten sonra mücver hamurumuz hazır. Dediğim gibi dilerseniz un veya kepekli un ekleyebilirsiniz ilaveten. Öylede güzel oluyor. Daha sonra çok çok az yağ kullanarak kızartalım (Ben her tavada bir çay kaşığı döktüm.) Çok leziz ve doyurucu oluyor. Bu da benden diyete kaçan mücver tarifi. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder