23 Ağustos 2014 Cumartesi

Teyzemin Kolay İskender Yemeği

NefisYemekTarifleri-5htnOEA6C

Kaç Kişilik: 4-6 kişilik

Hazırlama Süresi: 15dk

Pişirme Süresi: 20dk



Malzemeler

  • 3 tane pide ekmeği
  • 250 gr yağsız kıyma
  • Büyük bir kasede sarımsaklı yoğurt
  • 1 paket margarin(250g, tereyağı da olabilir ama ben yarı yarıya kullanıyorum)


Hazırlanışı

Şimdi diyeceksiniz böyle iskender olur mu ama çok lezzetli bir tarif, teyzoşumun tarifi. . Hem pratik, hemde bayat ekmekleri değerlendiriyorum. Hemen onu da söyleyeyim tarifi yazmadan, yemekte artan pideleri hemen poşetleyip buzluğa atıyorum iskender yapacağım zaman 1-2 saat önceden buzluktan çıkarıyorum aynı tazelikte oluyor ama bayat ekmek katarsanız da aynı şekilde çıkıyor söyleyeyim :)

Pidelerimizi küp küp doğrayıp, fırın tepsimize katıyoruz. Kıymalarımızı kavurduktan sonra margarini katıp onuda eritip karıştırıyoruz. Ve pidelerimizin üstüne eşit şekilde döküyoruz, yağımızı iyice yedirelim. Sarımsaklı yoğurdumuzu da döküyoruz. 200 derece ısıtılmış fırında 20 dk civarında üstü kızarana kadar pişiriyoruz. Pilav, salata, turşuyla süper gidiyor. Afiyet Olsun :)

Not:Sarımsaklı yoğurdumuz biraz sıvı olsun ekmekler kuru kalmasın.

Teyzemin Evde İskender Yemeği 1 Teyzemin Evde İskender Yemeği 2

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder