26 Ağustos 2014 Salı

Karpuz Kabuğu Tatlısı

NefisYemekTarifleri-jgKKoUzfx

Kaç Kişilik: 4-6 kişilik

Hazırlama Süresi: 5dk

Pişirme Süresi: 35dk



Malzemeler

  • Yarım karpuzun kabuğu
  • 1, 5 su bardağı şeker
  • 1- 2 tane çubuk tarçın
  • 3- 4 tane karanfil
  • Yarım su bardağı su
  • 3- 4 damla limon suyu


Hazırlanışı

Karpuzun kırmızı kısmını kestikten sonra kabuğunu soyup 2- 3 cm’ lik kareler halinde doğruyorum. Düdüklü tencerede üstünü geçecek kadar suyla 15 dakika pişiriyorum. Sonra suyunu süzüp ayrı bir tencereye 1, 5 su bardağı şekeri, çubuk tarçını ve karanfilleri koyup yarım su bardağı su ekliyorum. Ben kırmızı gıda boyası kullandım. Siz kullanmayabilirsiniz. 20- 25 dakika arada karıştırarak pişiriyorum. En son limon sıkıp 5 dakika daha kaynatıp kapatıyorum. Soğuyunca dondurma, kaymak, krem şanti ile süsleyip üzerine fındık ya da ceviz serpebilirsiniz. Afiyet olsun.

Karpuz Kabuğu Tatlısı

Karpuz Kabuğu Tatlısı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder