23 Ağustos 2014 Cumartesi

Domates Soslu Pirzola

NefisYemekTarifleri-Qm1j0opzB

Kaç Kişilik: 4-6 kişilik

Hazırlama Süresi: 10dk

Pişirme Süresi: 40dk



Malzemeler

  • Yarım kilo pirzola
  • 3 domates
  • 2 sivri biber
  • 1 orta boy soğan
  • 1 yemek kaşığı ev salçası (domates, biber)
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • 2 su bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 2 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı tereyağı


Hazırlanışı

Pirzolamızı öncelikle süt ve kekikte 30 dakika marine ediyoruz. Dolaba kaldırırsanız marine için daha cabuk içine geçecektir :) süt yumuşak olmasını kekikte etin kokusunu alıp farklı bir aroma vermesi için kullandım. Etimizin soğumaması için öncelikle sosumuza başlıyoruz. Soganlarımızı küçük küçük doğrayıp zeytinyağında kavuruyoruz pembeleşince içine biberlerimizi atıyoruz. Ben sos hazırlarken tuzunu ve karabiberini bu aşamada atarım. Daha sonra domateslerimizi küçük küçük doğrayıp içine atıyoruz. Karamelize olunca içine salçamızı daha sonra rendelenmiş sarımsagımızı atıyorum. Sosumuz artık hazır :) bu sosu makarnalarda da kullanabilirsiniz ❗️Kızgın tavaya tereyağını atıp; marine olmus etimizi diziyoruz. Etin kızarma esnasında çok az sıcak su koyup kapağını kapatıyoruz. Bu işlem etin yavaş kızarmasını ve etin buharda pişmesine yarıyor :) etlerimizin her iki kısmı da kızarınca servis tabağına alıp üzerine sosumuzu döküyoruz :) ben etimi defne yapragıyla pişirmiş oldüğüm pirinç pilavıyla servis ettim. Afiyet bal şeker, lop lop et olsun :) sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder