30 Mayıs 2014 Cuma

Kadayıf Mantısı

NefisYemekTarifleri-6gkdkdgg3

Kaç Kişilik: 4-6 kişilik

Hazırlama Süresi: 15dk

Pişirme Süresi: 15dk



Malzemeler

  • 200 gr taze kadayıf


Hazırlanışı

Önce kıymayı bir kaba alıyoruz içine soğanı rendeliyoruz. Maydanozu ve baharatları da ekleyip güzelce harmanlıyoruz. Köfte harcından minik köfteler yapıyoruz. Fındık büyüklüğünde bütün harç bittiğinde taze kadayıftan bir parça alıyoruz ve köfteyi içine ekleyip top şeklinde sarıyoruz. Fırın tepsisine diziyoruz. Tüm malzeme bitene kadar işleme devam ediyoruz. Daha sonra fırına atıp üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Biraz ılıklaştığında servis tabağına alıyoruz. Üzerine sarımsaklı yoğurt gezdiriyoruz. Çok az suda açıp birazda yağ ekleyip kızdırdığımız salçayı da üzerine gezdirip servis yapıyoruz:)

Ben içinde hiç yağ kullanmadım, kıyma yağlıydı. Kadayıfı sararken de yağlamama gerek kalmadı. Kullandığım kadayıf çok tazeydi, kolay sarıldı. Siz sarmada zorluk çekerseniz elinizi yağlayıp kadayıfı sarabilirsiniz. Fırın tepsisini de yağlamadım fırına atarkende üzerine yağ kullanmadım. Tamamen kıymanın kendi yağıyla pişti:) Benim gibi mantının her çeşidini seviyorsanız bunu da bir deneyin derim, gerçekten çok nefis :) deneyenlere şimdiden afiyet olsun:)

Kadayıf Mantısı

Kadayıf Mantısı 1

Kadayıf Mantısı 3

Kadayıf Mantısı 4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder