10 Eylül 2014 Çarşamba

Kolay Dişim Çıktı Pastası

NefisYemekTarifleri-TB7SzClUh

Kaç Kişilik: 6-8 kişilik

Hazırlama Süresi: 40dk

Pişirme Süresi: 45dk



Malzemeler



Hazırlanışı

İlk olarak benim bulunduğum yerde gıda boyası olmadığı için renkli süsleme şekerinin mavi ve pembelerini seçerek sütte ıslatıp kırmızı ve mavi elde etmeye çalıştım siz renk konusunda farklı seçenekler kullanabilirsiniz tabi ki. Birde renkli bobonların kırmızılarını seçip attım daha kırmızı olsun diye.

Onlar iyice çözülürken hemen fırınımızı ısınması için açtıktan sonra yumurtaları kırıp şeker ve vanilya şekeri ile beyaz krema kıvamını alana kadar çırpıyoruz ve tepsimizi yağlayıp unluyoruz.

Kıvamını alınca un ve kabartma tozunu ekleyip karıştırıp hemen fırına veriyoruz kapağını açmadan 40 dk üstü altı kızarana kadar pişiriyoruz.

Pandispanya fırında pişerken bir paket krem şantiden 2 kaşıktan daha da az alarak küçük kaselerimize alıp iyice çırpıp renkli krem şantileri hazırlıyoruz. Tabiki kırmızı için çilekli kremşanti var ama açıp ziyan etmek istemedim bütün paketi. Artan krem şantiyi ve 1 paketi daha açarak 1, 5 su bardağı süt ile karıştırıp hazırlıyor ve buzdolabında dinlenmeye bırakıyoruz.

Benimkiler pembe ile uçuk mavimsi yeşil oldular.

4-5 gofreti doğrayıcıdan geçiriyoruz.

Çikolata sosundan 2-3 kaşık alıp 2-3 kaşıkta kakao ekleyerek yarım su bardağından biraz fazla sütle pişirip hazırlıyoruz.

Aynı şekilde Muzlu pudingi kıvamlı olsun diye 3 bardak süt ile pişirip hazırlıyoruz.

Pandispanya hazır olunca bütün malzemelerin soğumasını bekliyoruz.

Bu arada ben bi tepsimi, ters çevirerek aleminyüm folyo ile sardım.

Keki önce ikiye böldüm sonra tamamen el becerisi göz kararı ile diş şeklini verdim. Artan parçalardan papyon ve gözler yaptın.

Her iki parçayı da önce sütle ıslatım sonra muzlu pudingi sürdüm. Üstüne gofreti döktüm be kapatım birleştirdim parçaları.

Küçük parçaları taban hariç çikolata sosu ile mümkün olduğunca düzgün şekil de sürdüm ve servis edene kadar buzlukta tuttum.

Servisten hemen önce süslemeye geçtim. Önce komple beyaz kremşanti ile kapladım. Benim oğlumun dişinin çıktığının görünce hemen öğlenden sonra hazırladığım için pastayı buzdolabında dinlendirmeye zamanım yoktu dinlendiğinde şekli bozulmuyor daha da güzel oluyor imkanınız varsa dinlendirmenizi tavsiye ederim.

Sonra papyon ve gözleri ağzını kalan çikolata sosu çay kaşığı yardımı ile yapmaya çalıştım. Siz dilerseniz papyonu siyah kullanabilirsiniz. Ben mavi ile tekrar süsledim. Dişini ve dilini Kremşantiden yaptım.

Hepsi bu :) çok kolay ve çok pratik şeker hamurunu sevmeyenler içinde uygun.

Afiyet olsun :)

Kolay Dişim Çıktı Pastası 1 Kolay Dişim Çıktı Pastası 2 Kolay Dişim Çıktı Pastası 3 Kolay Dişim Çıktı Pastası 4 Kolay Dişim Çıktı Pastası 5 Kolay Dişim Çıktı Pastası 6Kolay Dişim Çıktı Pastası

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder